مالیات بر درآمد مشاغل آزاد سال ۹۹

فراخوان مالیات بر ارزش افزوده

بسیار دیده شده که افرادی که آگاهی و اطلاعی در حوزه مالیاتی ندارند، به دلیل عدم اقدامات قانونی که در قانون مالیات بر آنها وضع شده، چند ده برابر و یا حتی اشخاص( حقیقی یا حقوقی) که گردش مالی کلان دارند، چند صد برابر بیش تر از  مالیات بر درآمد واجب بر آن ها مجبور به پرداخت مالیات و جرائم مالیاتی می‌شوند. مشاور مالیاتی در این امر می تواند کمک کند.

مالیات بر درآمد مشاغل آزاد سال 99

نحوه محاسبه مالیات بر درامد مشاغل

نحوه محاسبه مالیات بر درامد مشاغل مؤدی مالیاتی شخصی است که بابت فعالیت های اقتصادی و درامد یا دارایی خود، می‌بایست طبق قانون به دولت مالیات پرداخت کند. به عبارتی، مشتری در سیستم مالیاتی،”مؤدی ” نامیده میشود و مجبور است که مالیاتی که بر عهده ی شخص قرار گرفته است را در سال مالیاتی خود پرداخت کند. “سال مالیاتی” عبارتست از یک سال شمسی از اول فروردین تا پایان اسفند.اما اشخاص حقوقی که در اساسنامه آنها قید شده که سال مالیاتی آنها، میلادی باشد، متناسب با همان سال میلادی، برای آنها مالیات تعیین میشود.  

طبق قانون مالیات ،سه گروه مشاغل،مشمول سیستم مالیاتی می‌شوند. گروه اول و دوم و سوم. صاحبان مشاغل گروه اول شامل کسانی می‌شوند که با توجه به نوع شغلشان، طبق قانون می‌بایست در این گروه قرار گیرند.(مانند مشاغلی که مشمول کارت بازرگانی میشوند) وظایف و تکالیف قانونی گروه اول ، همانند اشخاص حقوقی ،به نسبت به گروههای بعدی،بیشتر و سنگینتر است.مثل تنظیم و تحریر دفاتر قانونی که در صورت عدم انجام این تکالیف، مشمول جرائم سنگین مالیاتی میشوند.! نحوه ی محاسبه مالیات بر درامد مشاغل امر بسیار پیچیده ای است و راه های مختلفی وجود دارد که بتوان در لحاظ آن از تخفیفاتی بهره گرفت.

کسی که مشاوره مالیاتی مشاغل را انجام می دهد و برای شخص یا سازمانی در انجام مشاوره مالیاتی  راهنمایی می کند در صورت امکان و وجود شرایط خاص شغلی و یا درآمدی، به آنان  کمک می کند که در گروه مالیاتی پایین تری به منظور تکالیف مالیاتی کمتر، قرار بگیرند.

انجام مشاوره مالیاتی مشاغل آزاد

انجام مشاوره مالیاتی مشاغل آزاد مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی به شما کمک میکند که از حقوق و تکالیف قانونی مالیاتی خود آگاه شوید و به عبارتی مشاور مالیاتی یا وکیل مالیاتی، با دادن مشاوره مالیاتی ، هم میتواند از وقوع مالیات سنگین اشخاص پیشگیری کند و هم در صورت وقوع مالیات نیز در صورت وجود ظرفیت های قانونی و در نظر گرفتن شرایط شغلی، با قدرت دفاع و تنظیم لایحه قوی، مالیات را به حداقل ممکن برساند. انجام مشاوره مالیاتی فقط برای شرکت های رسمی و کارگزاری ها نیست و مشاغل آزاد نیز می توانند از تجارب خوب مشاوران مالیاتی در این زمینه بهره ببرند و بدین ترتیب از حقوق خود دفاع کنند.

بنابراین عزیزانی که مایل به مشاوره خدمات تامین نیروی انسانی وعوارض و مالیات ارزش افزوده هستند میتوانند با کارشناسان ما ارتباط بگیرند.

15 دیدگاه

  • _ آیا مالیات بر اساس سن و جنسیت هم مشخص شده ..
    _ هر شخص تا چه سنی باید مالیات بپردازد؟
    و تشکر میکنم از مشاور مالیاتی که به ما کمک می کند تا بهتر در این مسائل تصمیم بگیریم.

    • سلام مهدی عزیز
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما از طریق پر کردن فرم یا شماره تماس در سایت با ما در ارتباط باشید.

  • سلام خدا قوت خسته نباشید می خواستم بدانم که سطح درآمدی که به آن مالیات می‌خورد و کف درآمد چقدر است و درآمد چقدر معاف از مالیات میباشد

    • با سلام لطفا فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

  • با عرض سلام و خسته نباشید ،ما می‌خواستیم مشاوره بگیریم برای مالیات مغازه همسرم ،میشه راهنمایی بفرمایید؟تشکر بابت زمانی که صرف پاسخگویی به سوالات میکنید

    • با سلام لطفا فرم مشاوره را تکمیل بفرمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

  • سلام وقتتون بخیر
    مرسی از خدماتی که ارائه میکنین من خودم داخل بازار تهران ۳ تا مغازه دارم و خدمات مالیاتیش سر به فلک کشیده و واقعا خیلی زیاد شده و هر ساله هم روبه افزایشه و داره زیاد میشه من نمیدونم دیگه چیکار کنم میخواستم بدونم که آیا میتونم قسط بندیش کنم یا کار دیگه میشه کرد یا خیر؟
    مرسی از سایت خوبتون که خدمات به این خوبی ارائه میدین موفق باشید مرسی ازتون

  • سلام این مالیات بر چه اساسی محاسبه می شود؟ ممنون می شم مشاوران بتوانند بنده را بیشتر راهنمایی کنند.

    • “سلام وقت بخیر
      برای پاسخ گرفتن از سوالاتتون با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
      موفق باشید.”

  • سلام وقت بخیر به مجموعه مشاوران مالیاتی
    کارتون خیلی ارزشمنده بخصوص برای افرادی ک وقت و زمان اینکه برند دنبال وکیل بگردند ندارند گروه شما خیلی بهشون کمک می‌کند خدا قوت

  • مشاوره مالی، تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار دارد و نقش مهمی را در هر شرکت یا سازمانی ایفا می­کند. نقش مدیر یا مشاور مالی تلاش می‌­کند با بررسی مخارج مالی و هزینه ‌­های شرکت و تعریف میزان هزینه­‌های مختلف در یک کسب و کار، میزان سود آن ­را به حداکثر برساند و هزینه­‌ها را تا جای ممکن کاهش دهد. از نظر حقوقی نیز، یک مشاوره مالی باید به گونه‌ای رفتار کند که سود کسب و کار، در مدت کوتاهی به حداکثر خودش رسیده و ثروت سهامداران نیز در دراز مدت، در حالت بیشینه خود، قرار گیرد.

  • سلام وقتتون بخیر خسته نباشید راهنمایی های درج شده در سایت مفید بودن فقط یه سوال داشتم خواستم بدونم مالیات یک مکان استیجاری بر عهده مالک است یا مستاجر ممنون میشم پاسخ بدید؟

    • سلام
      خانم شریعتی
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق شماره تماس موجود در سایت با ما در ارتباط باشید

  • سلام ممنون از راهنمایی شما بابت توضیح کامل در مورد مالیات مشاغل آزاد آیا در تمام ۲۴ ساعت مشاوران آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند؟

    • “سلام
      بله
      لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
      موفق باشید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *