مالیات بر ارزش افزوده سیگار و دخانیات

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده سیگار و دخانیات در بخش  مالیات کالاهای خاص در ماده ۲۶ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده احصا شده است.در ذیل این مطلب تبیین این قانون را بخوانید…

مالیات ارزش افزوده

 

مالیات بر ارزش افزوده سیگار و دخانیات  مطابق ماده ۲۶  قانون مالیاتها

◾️ت‌- انواع سیگار و محصولات دخانی

🔹انواع سیگار و محصولات دخانی به‌شرح زیر مشمول مالیات و عوارض می‌شوند:

✔️۱‌- سیگار، توتون پیپ و تنباکوی تولید داخلی، بیست و پنج‌درصد (۲۵%)؛

✔️۲‌- سیگار، توتون پیپ و تنباکوی تولید داخل با نشان بین‌المللی که فهرست آن هر سال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و با تصویب هیأت وزیران ابلاغ می‌شود، چهل‌درصد (۴۰%)؛

✔️۳‌- سیگار، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی، شصت و پنج‌درصد (۶۵%)؛

✔️۴‌- توتون خام وارداتی ده‌درصد (۱۰%)؛

✔️۵‌- توتون فرآوری شده وارداتی (خرمن توتون) سی و پنج‌درصد (۳۵%)؛

چگونگی افزایش نرخ  سالانه مالیات دخانیات

🔺تبصره ۱- نرخهای تعیین‌شده از سال دوم اجرای قانون هر سال پنج واحد درصد افزایش می‌یابد تازمانی که نرخ مذکور برای انواع سیگار و محصولات دخانی، توتون پیپ و تنباکوی تولید داخل به پنجاه و پنج‌درصد (۵۵%)، برای تولیدات داخل با نشان بین‌المللی به نود و پنج‌درصد (۹۵%) و برای انواع سیگار و محصولات دخانی، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی به یکصد و بیست و پنج‌درصد (۱۲۵%) برسد.

🔺تبصره ۲- تولیدکنندگان سیگار و محصولات دخانی مکلفند از زمان لازم‌الاجراءشدن این قانون، قیمت خرده فروشی و تاریخ تولید را بر روی پاکت بسته‌بندی محصولات دخانی درج کنند. در صورت تخلف از حکم این تبصره ، اعتبار مالیاتی مربوط، پذیرفته نمی‌شود و مشمول مالیات و عوارض فروش به نرخهای مذکور است.

⭕️ قابل توجه همه ی مشمولان به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

🔸هشت مرحله فراخوان شدگان جهت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده توجه داشته باشند ، احکام قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

🔸اصلاحات و تغییرات بخش های قابل توجهی از قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله در بخش معافیت ها ایجاب می کند اشخاص مشمول به اخذ مالیات بر ارزش افزوده با مراجعه به قانون جدید و ضوابط مقرر آگاهی کامل نسبت به چگونگی اجرای آن داشته باشند .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *